Asia MBA study tour 2019: an intellectual adventure

15/10/2019

In the last week on March 2019, students MBA-MCI program had their first valuable and memorable MBA study tour 2019 as a compulsory and essential part of International Management module in the early stage of their MBA journey to help them have overview and basically practical experience of consultants.

This year’s, the MBA Study Tour included assistance of many inbound and outbound organizations. The tour was attended by MBA Students form both Switzerland and Vietnam.

The tour was aimed to provide an physically and practically experiencing of businesses in many areas of manufacturing, agriculture, textile, garment… Students was separated into 9 groups to complete the provided projects in Module 1.3 International Management before the tour. During the tour, they need to collect the data and information of appropriate companies and practically played as consultants to recognize and solve their visited companies.

Beside learning objectives, this tour was also organized as an opportunities of traveling, exchanging culture and enjoying specialties in two countries: Vietnam and Thailand. It is also important for an consultant to understand the context of national culture, society and economy of their companies, which she or he is working for.

On March, 30, students who was separated into groups of diversified perspectives from Europe and Asia had to work together and finalize their proposal. To finish it, they had to analyze the current situation of the previous assigned company to take its advantages as well as improve its ineffectiveness and adversity.

Finally, the tour ended by the final presentation of each team with the best performance belongs to group 5b with 4 members about the business of Vietnamese Bird’s Nest Exhibition Center.

Present for group with the best performance

Feedback from both students and professors was overwhelmingly positive, with many highlighting the value and enjoyment gained from genuine, meaningful conversations with each other.

Vietnamese students gave special gifts to Swiss colleauges

Talking about the MBA Study Tour 2019, Thomas Flum – student from Switzerland shared: “Companies in all types of industries work with international partners and clients. We’re also seeing more diverse workplaces with people from many types of cultures working together. The study trip to Thailand and Vietnam allows us to make new friendships and relationships, and to learn how to talk and interact with people from other cultures. Thanks to every one who were a part of this amazing group!”

MBA-MCI Program

Related News

Hội thảo tuyển sinh Chương trình MBA-MCI khóa 2024

Hội thảo tuyển sinh Chương trình MBA-MCI khóa 2024

Trong một thế giới phát triển nhanh chóng và thay đổi không ngừng, kỹ năng lãnh đạo giữ vai trò quan trọng đối với sự thành công của bất kỳ tổ chức, doanh nghiệp nào. Việc trau dồi năng lực lãnh đạo sẽ giúp các nhà quản lý nắm bắt được xu hướng quản trị mới, thích ứng...

BÀI HỌC VỀ NGHỀ NGHIỆP VÀ KỸ NĂNG LÃNH ĐẠO TRONG THẾ KỶ 21

BÀI HỌC VỀ NGHỀ NGHIỆP VÀ KỸ NĂNG LÃNH ĐẠO TRONG THẾ KỶ 21

Chúng ta đang sống trong một thế giới thay đổi nhanh chóng với những tiến bộ vượt bậc của trí tuệ nhân tạo (AI), robot và dữ liệu lớn… Khi các công nghệ này tiếp tục phát triển với tốc độ cấp số nhân, công việc và cơ hội nghề nghiệp sẽ thay đổi như thế nào? Doanh...

CHUYẾN SANG THƯỢNG HẢI HỌC TẬP THỰC TẾ CỦA HỌC VIÊN MBA-MCI

CHUYẾN SANG THƯỢNG HẢI HỌC TẬP THỰC TẾ CỦA HỌC VIÊN MBA-MCI

Học viên chương trình MBA-MCI đang có chuyến tham quan học tập tại Thượng Hải, Trung Quốc từ ngày 3-8/3/2024 với sự dẫn dắt của Giáo sư Andreas Hinz - Giám đốc chương trình MBA-MCI. Trong ngày 3/3, đoàn có buổi gặp gỡ với đại diện công ty Teva Pharmaceuticals Trung...