Marketing 3.0: Principles, trends & best practices

12/07/2016

marketing3.0 02

According to Marketing expert Philip Kotler, “marketing is the science and art of exploring, creating, and delivering value to satisfy the needs of a target market at a profit.” This process requires the flexibility, cleverness and creativity of marketers to catch up with modern marketing trends.

In addition to basic marketing, this course offers strategy marketing tools to learners. Moreover, learners also know how to analyze customers’ psychology and behavior.

CONTENT

General Marketing

  • Best practices and marketers’ pros and cons
  • What are marketing mix and extended marketing mix?

STP strategy

  • How to apply segmentation, targeting and positioning process effectively?
  • What are potentials and competitive advantages in each phase?
  • Which marketing model is appropriate with target market?

4Ps strategy

  • What do customers expect from the product/service?
  • How to establish price points?
  • How to access the right distribution channels?
  • Where and when to deliver marketing messages to the target market?

Customers’ psychology and behavior

  • How to catch the customers’ buying behavior to choose the appropriate marketing plan?
  • Which factor influences customer’ buying behavior?

Professional sales skills

  • Classic sales vs. consulting sales
  • Customer satisfaction skills

 WHO SHOULD JOIN?

ai tham gia en

LECTURER

Thay Dung

Dr. Vũ Thế Dũng

  • Vice Rector – HCMC University of Technology
  • Having more than 20 years of marketing experience
  • Manager and consulting expert for domestic and international projects
  • Lecturer of MBA-MCI program

SCHEDULE

thoi gian en

TUITION FEE

3.000.000 VND/course

SPECIAL OFFERS

  • 100% of fee for MBA-MCI candidates. intake 2016-2018
  • 50% of fee for HCMC University of Technology’s alumni and lecturers
  • 30% of fee for group registration (2+ applicants)

REGISTRATION

{rsform 63}

Related News

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Với doanh nghiệp khi gặp phải những vấn đề như: ý tưởng kinh doanh đầu tiên gặp thất bại, nội bộ mâu thuẫn, sản phẩm không thể đến tay người tiêu dùng... Khi đó, vai trò của nhà lãnh đạo rất quan trọng, thay vì chỉ nhắc về những lỗi lầm mà mọi người mắc phải thì hãy...

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Trong tháng 4 vừa qua, chương trình MBA-MCI đã tổ chức buổi Consulting Cafe #69 với chủ đề “Design Thinking for Innovation” với sự tham gia của GS. TS Rolf-Dieter Reineke và PGS.TS. Trương Quang Vinh nhằm chia sẻ những thông tin hữu ích giúp cho các khách mời tìm...

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

Rủi ro là một phần trong tăng trưởng và thành công của doanh nghiệp. Chắc hẳn các bạn đều biết đến câu nói nổi tiếng gắn liền với Henry Ford: “Nếu tôi hỏi mọi người rằng họ muốn gì, thì chắc chắn họ sẽ đáp những con ngựa phi nhanh hơn”. Và tất cả chúng ta đều biết...