MBA scholarship – International Management Consulting course

17/02/2017

 INTERNATIONAL MANAGEMENT CONSULTING COURSE

OBJECTIVES

This module introduces the particular features of the international consultancy markets and the specific characteristics of those involved in the markets (clients and consultants). It enables the students to recognize the relevance which is different environments (macro-economic, socio-cultural, political, legal, and natural) have to the consulting process. Case-studies on typical projects are the basis for developing a feeling for the distinctive aspects of international consulting assignments.

At the same time, the module ensures that the students are provided with a uniform basic knowledge of management science in its international focus. This is the foundation for developing the ability to draw up internationally oriented consulting products.

  • Prof. Dr. Dieter Reineke
  • Time: From 22 – 26 March, 2017
  • Venue: Room 408, A4 building, Bach Khoa University

REGISTER HERE

CONTENTS

1.  Introduction to the Management Consulting Profession

  • Consulting: Definition, concepts and philosophies
  • Consultancy markets

o   Volume, market segments and trends in international management consulting

o   Regional aspects of international management consulting

  • Clients

o   Typologies of clients

o   Determining factors for consultancy requirements

  • Consultants

o   Typology and roles

o   House of competence for management consultants

2.  Introduction to the Management Consulting Profession

  • Basics of internationally oriented management science / international business

o   Globalization and internationalization theories

o   Consulting in foreign environments

o   International aspects of functions in business administration (especially strate­gy/planning, organization, procurement, production, marketing, human resources management)

  • Specific aspects of international consulting projects, case studies
  • Dynamics and facts of the ASEAN Economic Integration (AEC)

WHO SHOULD ATTEND

WHO SHOULD ATTEND

(*) This scholarship will prioritize the international MBA candidate, who have plan for MBA study in 2017

ABOUT LECTURER

 Prof. Dr. Dieter Reineke

Prof. Dr. Dieter Reineke

– Professor at the University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (FHNW).

– Study Director of the MBA-MCI Vietnam
– Director of the Executive General Management MBA Viet Nam

– Head of executive programs on Management Consulting and Cooperation Management

– Affiliated with UMI ASIA AG, MC2 Institute Ltd., and Meó Corporate Development 

See more about Prof. Dr. Dieter Reineke on linkedin 

SCHEDULE

 SCHEDULE

REGISTER FOR SCHOLARSHIP

{rsform 74}

MBA – MCI PROGRAM

Room 306, Building A4 – HCM CITY UNIVERSITY OF TECHNOLOGY

268 Ly Thuong Kiet Str., Ward 14, Dist. 10, HCM City

Tel: 0982 511 150 (Ms Giang), 093 88 99 885 (Mr Trình)

Website: www.mba-mci.edu.vn

ADMISSION INTAKE 8: CLICK HERE

Related News

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Với doanh nghiệp khi gặp phải những vấn đề như: ý tưởng kinh doanh đầu tiên gặp thất bại, nội bộ mâu thuẫn, sản phẩm không thể đến tay người tiêu dùng... Khi đó, vai trò của nhà lãnh đạo rất quan trọng, thay vì chỉ nhắc về những lỗi lầm mà mọi người mắc phải thì hãy...

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Trong tháng 4 vừa qua, chương trình MBA-MCI đã tổ chức buổi Consulting Cafe #69 với chủ đề “Design Thinking for Innovation” với sự tham gia của GS. TS Rolf-Dieter Reineke và PGS.TS. Trương Quang Vinh nhằm chia sẻ những thông tin hữu ích giúp cho các khách mời tìm...

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

Rủi ro là một phần trong tăng trưởng và thành công của doanh nghiệp. Chắc hẳn các bạn đều biết đến câu nói nổi tiếng gắn liền với Henry Ford: “Nếu tôi hỏi mọi người rằng họ muốn gì, thì chắc chắn họ sẽ đáp những con ngựa phi nhanh hơn”. Và tất cả chúng ta đều biết...