MBA Scholarship – Psychology for Entrepreneurs

28/10/2016

PSYCHOLOGY FOR ENTREPRENEURS

OBJECTIVES

The objective of this module is to clarify the extent to which psychological aspects influence:

– The Entrpreneur and top manager aspects to their shareholder (staff, clients, suppliers)

– The consultant-client relationship in the stages of the consulting process as well as the way in which a contribution can be made towards an effective consultant-client relationship from the psychological point of view.

In this regard the students are trained in how to handle critical situations in the consultant-client relationship

  • Lecturer: Prof. Dr. Arie Verkuil

  • Time: 10-11 December 2016

  • Venue: Room 408, A4 building, Bach Khoa University 

REGISTER HERE

 

CONTENTS

  • The Entrepreneur and top manager aspects to their shareholder (staff, clients, suppliers)
  • Relevant psychological aspects during the client-consultant relationship in an international setting
  • Psychological approach to handling typical critical situations in the various individual stages of the consulting process
  • Psychological concepts for consultants
  • The psychology of the consulting team

WHO SHOULD ATTENDS

Psychology who shout

ABOUT LECTURER

 

Prof. Dr. Arie Verkuil

Prof. Dr. Arie Verkuil

– Professor for Management and Leadership

– Head of Institute of Management at School of Business, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland FHNW

Project:

> Strategic Initiative Entrepreneurship Universitiy of Applied Sciences
> North Western Switzerland
> SwissChallenge
> WHO Collaborating Centre for Occupational Health
> CTI Entrepreneurship Training

 

SCHEDULE

 schedule

REGISTER FOR SCHOLARSHIP

{rsform 70}

 

MBA – MCI PROGRAM

Room 306, Building A4 – HCM CITY UNIVERSITY OF TECHNOLOGY

268 Ly Thuong Kiet Str., Ward 14, Dist. 10, HCM City

Tel: 0982 511 150 (Ms Giang), 093 88 99 885 (Mr Trình)

Website: www.mba-mci.edu.vn

Related News

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Với doanh nghiệp khi gặp phải những vấn đề như: ý tưởng kinh doanh đầu tiên gặp thất bại, nội bộ mâu thuẫn, sản phẩm không thể đến tay người tiêu dùng... Khi đó, vai trò của nhà lãnh đạo rất quan trọng, thay vì chỉ nhắc về những lỗi lầm mà mọi người mắc phải thì hãy...

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Trong tháng 4 vừa qua, chương trình MBA-MCI đã tổ chức buổi Consulting Cafe #69 với chủ đề “Design Thinking for Innovation” với sự tham gia của GS. TS Rolf-Dieter Reineke và PGS.TS. Trương Quang Vinh nhằm chia sẻ những thông tin hữu ích giúp cho các khách mời tìm...

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

Rủi ro là một phần trong tăng trưởng và thành công của doanh nghiệp. Chắc hẳn các bạn đều biết đến câu nói nổi tiếng gắn liền với Henry Ford: “Nếu tôi hỏi mọi người rằng họ muốn gì, thì chắc chắn họ sẽ đáp những con ngựa phi nhanh hơn”. Và tất cả chúng ta đều biết...